Menü Bezárás

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

mely keretbe foglalja a minivaros.hu weboldal (a továbbiakban: weboldal) használatának feltételeit, és a megrendelésekkel kapcsolatos információkat, szabályokat.
Jelen weboldalt a Minivaros.hu üzemeltetője, Horváth Ferenc EV üzemelteti (a továbbiakban: Szolgáltató).
Te, mint Felhasználó az oldal használatával, böngészésével vagy a weboldal felületén leadott, rögzített rendeléseddel elfogadod jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF).

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Szolgáltató a minivaros.hu internetes webcím alatt internetes áruházat (a továbbiakban webáruház) működtet, mely webáruház a Felhasználónak lehetőséget biztosít gyerekjátékok, jellemzően virtuális termékek, letölthető papírmakettek online, interneten történő megrendelésére. A Felhasználó által az interneten keresztül leadott rendelés, és annak Szolgáltató általi visszaigazolása ún. távollévők között létrejött szerződésnek minősül, melyet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályoz. A Felhasználó által leadott, a Szolgáltató által visszaigazolt megrendeléssel létrejövő szerződés írásba nem foglalt szerződésnek minősül. Felhasználó abban az esetben, ha megrendelését regisztrációt követően adta le, korábbi megrendeléseit a felhasználói fiókjában tudja megtekinteni. Regisztrációval nem rendelkező Felhasználók korábbi megrendeléseikkel kapcsolatos információt a Szolgáltató e-mail címére küldött elektronikus levélben kérhetnek. Szolgáltató az így kért információkat 5 munkanapon belül e-mail-ben megküldi Felhasználó részére.

A szerződés nyelve a magyar. Jelen szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja. Az ÁSZF aktuális változatát Felhasználó böngészőjének “Nyomtatás” funkciójával bármikor kinyomtathatja, vagy elmentheti.

Szolgáltató nem tartozik semmilyen etikai kódex hatálya alá.

MEGRENDELÉSEK TELJESÍTÉSÉNEK TERÜLETI HATÁRAI

Szolgáltató a weboldalán elsősorban a Magyarországon élő, magyar nyelvű Felhasználók rendeléseit teljesíti, azonban az oldalon bárki leadhatja rendelését, anyanyelvi és lakóhelyi megkötés nélkül. Ebben az esetben Felhasználó elfogadja, hogy az oldal üzemeltetője a magyar hatályos jogszabályoknak megfelelő üzleti vállalkozást működtet, és a Felhasználó által leadott rendelések teljesítését a magyar törvények és rendeletek szabályozzák.

Amennyiben az oldal használatával, vagy a megrendelésekkel kapcsolatban kérdésed merülne fel, kérjük írj az info@minivaros.hu e-mail címre.

KAPCSOLÓDÓ OLDALAK

Az oldallal kapcsolatos Szerzői jogi kérdésekről, valamint az Adatvédelemmel kapcsolatos kérdésekről a JOGI NYILATKOZATOK oldalon olvashatsz részletesen, a megismeréséhez kattints ide: JOGI NYILATKOZATOK

A WEBOLDAL CÉLJA

A miniváros.hu weboldal papírmakettek és ezekhez kapcsolódó termékek, játékok internetes értékesítésére jött létre. Az oldalon található papírmakettek összeállítása 5 éves kor alatt nem ajánlott, 12 éves kor alatt pedig szülői felügyelet mellett javasoljuk.

ÜZEMELTETŐ ADATAI

Vállalkozás neve: Horváth Ferenc EV.
Bejegyezve: 2016.06.16.
Székhely: 1171 Budapest, Csengés u. 4.
Adószám: 67702620-1-42
Nyilvántartási száma: 50626300
Bankszámlaszám: OTP Bank 11773030 00606778
Elérhetőség: iroda(kukac)minivaros.hu
Tárhelyszolgáltató adatai:
Websupport Magyarország Kft. (székhelye:1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22, telefon: +36 1 700 4140, web: http://tarhelypark.hu, e-mail: info@tarhelypark.hu)

Az üzemeltetőnek küldött elektronikus és postai levelekre a kézhezvételtől számított 5 munkanapon belül válaszolunk.

TERMÉKEK

A miniváros.hu webáruházként működő weboldalán virtuális (letölthető) és hagyományos termékek rendelhetők. A hagyományos termékek rendelését a Vásárlási információk menüpont alatt található módon juttatjuk el a megrendelőhöz.

ÁRAK

Az oldalon található árak a Felhasználók által ténylegesen fizetendő árak. Szolgáltató alanyi adómentes tevékenységet végez, így a vásárláskor kiállított számlák Általános forgalmi adót nem tartalmaznak.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a nyilvánvalóan hibás árakért. Ilyen árak jellemzően a 0 Ft-os árak, vagy a kedvezményeket rosszul számoló rendszerhibák miatt keletkező téves árak.

Amennyiben Felhasználó ilyen hibából adódóan hibás áron adja le rendelését, Szolgáltató felajánlja a rendelés normál áron történő teljesítését, melyet Felhasználó elfogadhat, vagy minden következmény nélkül lemondhatja megrendelését.

VIRTUÁLIS, LETÖLTHETŐ TERMÉKEK

Az oldalon található letölthető papírmakett termékek olyan virtuális termékek, melyek tényleges postázásra nem kerülnek. Ez azt jelenti, hogy ezek a termékek elektronikus dokumentumok (számítógépes, jellemzően pdf fájlok), melyek rendelés és fizetés után elektronikus úton, a Felhasználók által megadott e-mail címre küldve kerülnek teljesítésre, azok lementhetők a Felhasználók számítógépére. Az ilyen termékek rendelését nem követi postai kézbesítés.
A letölthető papírmakettek jellemzőit a termékek elnevezésében, leírásában jelöljük, az alábbiak szerint:
Példa:
“Tűzoltó állomás (HU-A4-PDF) letölthető változat” elnevezésben található rövidítések:

  • Tűzoltó állomás – a termék elnevezése
  • HU – a letölthető fájl tartalmának nyelve (HU: magyar, EN: angol)
  • A4 – a letölthető pdf fájl mérete (A4: A4  – 295×210 mm méretű papírlapra nyomtatható ki)
  • PDF – a letölthető fájl típusa (PDF: PDF dokumentum)

VIRTUÁLIS TERMÉKEK RENDELÉSI FOLYAMATA

A kiválasztott letölthető, elektronikus PDF dokumentumokat a kosárba helyezve vásárolhatod meg. A rendelés véglegesítéséhez először meg kell adnod a Számlázási címet valamint a választott Fizetési módot. Fizetést követően megrendelésedről egy visszaigazoló e-mail-t kapsz, amely tartalmazza azt a linket, melyre kattintva letöltheted a megrendelt fájlt. A letöltött fájlt elmentheted számítógépedre, ahonnan később korlátlan alkalommal megnyitható.

VIRTUÁLIS TERMÉKEK LETÖLTÉSI KORLÁTAI

A megrendelt letölthető termékeket (fájlokat) a rendeléstől számított 60 napon belül maximum 5 alkalommal töltheted le a minivaros.hu weboldalról. A megrendeléstől számított 60 napot követően a megadott link inaktívvá válik függetlenül attól, hogy a letöltések száma elérte-e az 5 alkalmat.

FIZETÉSI MÓDOK

A miniváros.hu weboldalon jelenleg az alábbi fizetési módok állnak a rendelkezésedre:

Bankkártyás fizetés (Barion):  megrendelésed ellenértékét ingyenesen és gyorsan kiegyenlítheted bankkártyával, erre pénzügyi partnerünk, a Barion Payment Zrt. közreműködésével van lehetőséged. A fizetés regisztrációt nem igényel. Megrendelésed véglegesítését követően a rendszer automatikusan átirányít a Barion védett weboldalára, ahol bankkártyád adatainak megadásával tudod a rendelést kifizetni. Sikeres fizetés esetén a Barion oldala automatikusan visszairányít a Miniváros weboldalára.

Ez a fizetési mód teljesen biztonságos, a bankkártya adataihoz a minivaros.hu üzemeltetője nem fér hozzá, csupán arról értesül, hogy bankkártyás fizetésed a Barionnál sikeres volt. Ez a fizetési mód a Felhasználók számára teljesen díjmentes.

A Barion Payment Zrt. tevékenységét a Magyar Nemzeti Bank engedélyével végzi, a 2011-es Elektronikus Pénzről szóló EU direktíva és a 2013. évi CCXXXV. törvény alapján.

MNB Engedély száma: H-EN-I-1064/2013
MNB E-pénz kibocsátó intézmény azonosító: 25353192
Adatkezelés nyilvántartási száma NAIH-73794/2014

A Barion ügyfélszolgálata a következő telefonszámon érhető el: +36 1 464 70 99

Weboldaluk elérhetősége: https://www.barion.com/hu/

A Barion bankkártyás fizetéssel kapcsolatosan még bővebb információt itt találsz:

Tájékoztató a Barion online fizetési megoldásairól

Közvetlen banki utalás: ha ezt a fizetési módot választod, rendelésed ellenértékét banki átutalással tudod kiegyenlíteni – a megrendeléstől számított 8 munkanapon belül. Ha megrendelésed ellenérte 8 munkanapon belül nem érkezik meg számlánkra, megrendelésedet automatikusan töröljük!
A megrendelt termékeket (virtuális termék rendelése esetén a letöltési linket) az utalás beérkezését követően 1 napon belül kézbesítjük.
A jelenlegi szabályozásnak köszönhetően az átutalás munkanapokon kb. 4 órán belül megérkezhet számlánkra, így a délelőtt folyamán rendelt és kifizetett rendeléseket megpróbáljuk még aznap teljesíteni.
FONTOS: az internetes vásárlások során a kommunikáció általában e-mail-en keresztül történik. Azonban a webáruházak által küldött levelek sokszor landolnak a postafiók SPAM (Levélszemét) mappájában. Ezért kérjük, hogy amennyiben megrendelésedről nem kapsz visszaigazoló e-mail-t, nézd meg postafiókod SPAM mappáját is. Ha leveledet ott sem találod, kérjük írj e-mail-t a kapcsolat menüpont alatt található e-mail címünkre.

Fizetés utánvéttel: hagyományos terméket tartalmazó megrendelésedet kézbesítéskor is kifizetheted a szállítási módtól függően. GLS házhozszállítás esetén készpénzzel vagy bankkártyával, FoxPost csomagautomata választása esetén pedig bankkártyával az automatánál.

SZÁLLÍTÁSI MÓDOK

A megrendelt (nem virtuális, letölthető) termékeket futárszolgálat segítségével juttatjuk el Hozzád a rendelés kifizetését követően. A szállítási határidő a készleten lévő termékek esetében előreláthatólag 2-5 munkanap.
Házhozszállítás esetén a postázási és szállítási költség

  • GLS futárszolgálat esetén bruttó 1490.- forint,
  • FoxPost csomagautomata esetén bruttó 990.- forint.

SZÁMLÁZÁS

Rendelésed teljesítésekor e-számla kerül kiállításra, melyet az általad megadott e-mail címre küldünk. Az e-számla maximálisan megfelel a hatályos magyar jogszabályoknak, a nyomtatott számlával teljes mértékben egyenértékű. Amennyiben az e-számla helyett nyomtatott számlát szeretnél kapni, kérjük írd meg ezt a rendelésed véglegesítésekor a “Rendeléshez megjegyzés” rovatban. Ennek hiányában megrendelésedről e-számlát állítunk ki.

Az e-számláról a Nemzeti Adó- és Vámhivatal oldalán is találsz részleteket: NAV

Szolgáltató alanyi adómentes tevékenységet végez, így a vásárláskor kiállított számlák Általános forgalmi adót nem tartalmaznak.

REGISZTRÁCIÓ

Az oldal használatához valamint a vásárláshoz nem szükséges előzetes regisztráció. A rendelésed feldolgozásához szükséges adatokat elég a rendelés véglegesítése során megadnod.

RENDELÉS FOLYAMATA

Böngéssz az oldalunkon, a webáruházban. A kiválasztott termékeket helyezd virtuális kosaradba a “Kosárba” gombra kattintva.
Amint legalább egy termék bekerült a kosaradba, az oldal tetején található “Kosár” ikonra kattintva bármikor megtekintheted kosarad aktuális tartalmát, értékét, vagy bármikor módosíthatod azt (törölni tudsz termékeket vagy meg tudod változtatni a mennyiséget). A “Pénztár” gombra kattintva megkezdheted rendelésed véglegesítését. Először a számlázási és (amennyiben nem virtuális terméket rendelsz) szállítási címedet kell megadnod, majd ki kell választanod a szállítási és fizetési módot.

Amennyiben rendelkezel kedvezményre jogosító kuponnal, azt a rendelés véglegesítésekor tudod érvényesíteni a kuponon található kód megadásával a “Kuponom kódja” gombra kattintva. Ezt követően a fizetendő összeg a kuponon szereplő összeggel csökken.

Rendelésed véglegesítése előtt igazolnod kell (ki kell pipálnod), hogy megismerted jelen Általános Szerződési Feltételeket. Rendelésedet a “Rendelés” gombra kattintva tudod véglegesíteni.

Ha fizetési módnak a bankkártyás fizetést adtad meg, úgy oldalunk átirányít pénzügyi partnerük, a Barion biztonságos oldalára, ahol a szükséges adatokat megadva fizethetsz. Fizetést követően a Barion visszairányít oldalunkra, ahol láthatod, hogy rendelésed fizetve lett.

Ha fizetési módnak a közvetlen banki utalást választottad, úgy e-mail-ben elküldjük számlaszámunkat, ahova az átutalást teljesítheted. Fizetni a bankodnak megadott átutalási megbízással tudsz. Ha ennek részleteit nem ismered, kérjük fordulj számlavezető bankodhoz.

Rendelésedet a megrendelés értékének kifizetését követően teljesítjük. Virtuális, letölthető termék esetében a letöltési linket egy visszaigazoló e-mail-ben küldjük el Neked az általad megadott e-mail címedre. Hagyományos termékek esetében rendelésedet házhozszállítással teljesítjük. A szállítási határidő a készleten lévő termékek esetén körülbelül 2-3 nap, de a termék adatlapján a pontos szállítási határidőt mindig feltüntetjük, kérjük mindig ezzel kalkulálj.

BEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI

Az oldalon rendelésed leadása során mindvégig lehetőséged van a megadott adatokban található hibák javítására – csak kattints a böngészőben a “Vissza” gombra.

Rendelésed véglegesítésekor szintén lehetőséged van a hibák javítására. Kérjük, hogy mielőtt megrendelésedet véglegesíted, gondosan vizsgáld meg a megadott adatokat, mert azok helyességéért te tartozol felelősséggel, azok helyességét te tudod a legbiztosabban ellenőrizni. Mi nem vállalunk felelősséget a tévesen, hibásan megadott adatokból adódó károkért, veszteségekért.

Fentiek különös tekintettel vonatkoznak az általad megadott e-mail címre, mert a letölthető termékekre, fájlokra leadott, kifizetett rendeléseket az általad megadott e-mail címre elküldve teljesítjük. Így nem vállalunk felelősséget az általad tévesen megadott e-mail címből adódó teljesítési hibákért.

A MINIVÁROS.HU OLDALON BEVÁLTHATÓ KUPONOKKAL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK

Időnként promóció, akció vagy partneregyüttműködés keretében bizonyos értékben kuponok kerülnek kibocsájtásra, melyek névértéken beválthatók a miniváros.hu webáruházban történő vásárlás során. A beváltás feltételei, részletei, a kupon névértéke, a beváltás határideje valamint a kupon beváltásával kapcsolatos információk minden esetben a kuponon szerepelnek. A kuponok beváltására kizárólag a kuponon megadott feltételek teljesülése esetén van lehetőség. A kuponon szereplő kedvezmény érvényesítéséhez a rendelés véglegesítésekor kell megadni a kuponon szereplő kódot.
FONTOS! A kuponon szereplő adatokat, információkat kezeld bizalmasan és tartsd biztonságos helyen, mivel a rendszer nem ellenőrzi a beváltó személyét és jogosultságát. A miniváros.hu weboldalon történő vásárlás tekintetében a kupon készpénznek minősül, így a kupont az válthatja be, a kupon összegét az a személy használhatja fel kedvezményként, aki a kupont először felhasználja, azaz a kuponon szereplő kódot első alkalommal megadja. A kupon valamint a kuponhoz tartozó adatok, információk elvesztéséből adódó felelősség a kupon tulajdonosát terheli. Ha a kupon adatai illetéktelenek tudomására jut a kupon tulajdonosának felróható okokból, azért mi, a miniváros.hu oldal üzemeltetőjeként semmilyen felelősséget nem vállalunk, valamint azért minket semmilyen kártérítési kötelezettség nem terhel.

A kuponokkal kapcsolatos részletes információkhoz kattints ide: kuponok

ELÁLLÁSI JOG

Az elállási jog tekintetében termékeinket két kategóriába sorolhatjuk:
Hagyományos termékek esetében a törvény 14 naptári napos elállási jogot biztosít, de mi, a miniváros.hu weboldal üzemeltetői a törvényi kötelezettségnél több, 20 napos elállási jogot biztosítunk Neked. Ennek értelmében ha úgy gondolod, hogy a futár által kézbesített, postai küldeményként küldött vagy személyesen átvett hagyományos (nem letölthető) termékeink csalódást keltettek, és elmaradtak várakozásodtól, úgy azt az átvételtől számított 20 napon belül indoklás nélkül visszaküldheted, és mi kérdés nélkül visszautaljuk a visszaküldött termék(ek) árát. Ennek számodra a legkényelmesebb és legbiztonságosabb módja, ha

  • mielőtt visszaküldenéd a nem tetsző terméket, vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy egyeztessük a visszaküldés módját;
  • mindenképpen ajánlott küldeményként add fel, nehogy elvesszen a küldemény (ne utánvétes küldeményként küldd, mert annak átvételét nem garantáljuk);
  • a visszaküldés postaköltsége Téged terhel, viszont mi nem csak a termék, hanem a rendeléskor kifizetett postázási költséget is visszatérítjük (jogszabályi kötelezettségünk a következőkről tájékoztatni: amennyiben nem a legkevésbé költséges szállítási módot választottad, úgy nem vagyunk kötelesek az ebből adódó többletköltséget nem vagyunk kötelesek visszatéríteni) ;
  • mivel papírmaketteket is árulunk, ezért előfordulhat, hogy azt már elkezdted összeállítani, esetleg már el is készült. Ez esetben ha küldesz egy fotót a kész vagy félkész makettről, és megírod néhány sorban, miért nem vagy elégedett, és miért szeretnéd visszaküldeni a makettet, akkor nem szükséges ténylegesen visszaküldened a makettet és darabjait, elég ha a fotót és azt a néhány sort elküldöd nekünk e-mail-en az iroda(kukac)minivaros(pont)hu e-mail címre, és mi ez alapján utaljuk vissza a jogos összeget.

Tájékoztatunk, hogy az elállási jog a rendelés leadása és annak kézhezvétele közötti időszakban is megillet téged.

ELÁLLÁSI JOG ALÓLI KIVÉTELEK

A hatályos jogszabályok értelmében bizonyos esetekben az Elállás jogával nem élhetsz. A jogszabály értelmében:

“A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) *  – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.”

Összefoglalva: Virtuális, letölthető termékek esetén a hatályos jogszabályokban foglaltak szerint a megrendelés véglegesítésével lemondasz az elállás jogáról, megrendeléseddel elfogadod, hogy a rendelés kifizetésével elveszted az elállás jogát. Ezért ilyen termékek vásárlása esetén még a rendelés előtt kérjük részletesen tájékozódj oldalunkon,

hogy a megrendelni kívánt termék valóban megfelel-e elvárásaidnak.

A rendelés kifizetéséig még meggondolhatod magad, de fizetés után az elállási jog ezen letölthető termékeknél nem érvényesíthető. Azonban ha megírod, hogy miért gondoltad meg magad, megpróbálunk segíteni Neked.

Az elállási joggal kapcsolatosan részletes információkat, állásfoglalásokat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság oldalain is olvashatsz:
http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/vasarlas/internetes/elallasi_hianya.html
http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/vasarlas/internetes/elallasijog.html

TÖRVÉNYI SZABÁLYOZÁS

Az internetes vásárlásokat, azaz az interneten keresztül leadott megrendeléseket – mint távollévők között kötött szerződések – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26) Kormányrendelet szabályozza.

A vásárlók, felhasználók személyes adatainak kezelését az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. CXII törvény szabályozza.

Az interneten leadott rendelésekkel kapcsolatos jogviszonyt szabályozó további rendelkezések:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól;
  • 1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról;
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) – röviden: GDPR – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet);
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról.

Amennyiben bármilyen kérdésed, észrevételed felmerülne a fentiekkel, oldalunkkal, működésünkkel kapcsolatban, szívesen vennénk ha megosztanád velünk a Kapcsolat menüpont alatt található elérhetőségeink egyikén.

Ha működésünkkel kapcsolatban a felénk jelzett panaszodat úgy érzed, hogy nem rendeztük számodra megnyugtatóan, úgy jogorvoslati kérelmeddel az alábbi helyeket keresheted meg:

Budapest XVII. kerületének jegyzője

Budapest Főváros XVII. kerület
Rákosmenti Polgármesteri Hivatal
Jegyzői Iroda
Cím: 1173 Budapest, Pesti út 165.
Iroda: I. emelet 107.
Postacím: 1656 Budapest, Pf.: 110.
Telefon: +36 1 253-3320
Fax: +36 1 253-3323
E-mail: jegyzo@rakosmente.hu
Web: www.rakosmente.hu

Fogyasztóvédelmi hatóságok

A  378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnik. Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.

A fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak: https://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista

Információk a fogyasztóvédelemről:

http://kormanyablak.hu/hu/feladatkorok/232

Személyes adatok kezelése

A személyes adatok kezelésével kapcsolatos panaszbejelentés:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (www.naih.hu)

  • Posta cím: 1530  Budapest, Pf.: 5.
  • Cím: 1125  Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
  • Telefon: +36 (1) 391-1400
  • Fax: +36 (1) 391-1410
  • E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
  • http://naih.hu

Békéltető testületek

Amennyiben úgy érzed, panaszodat nem keleztük megfelelően, jogorvoslati kérelemmel fordulhatsz bármely Békéltető Testülethez. A minivaros.hu üzemeltetője elfogadja a működéséhez kapcsolódó ügyekben a Békéltető Testületek illetékességét, és aláveti magát határozataiknak.

  • A Budapesti Békéltető Testület székhelye:
    1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
    Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
    Fax: +36-1-488-2186
    Telefon: +36-1-488-2131
  • Lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei: http://www.bekeltet.hu/

ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORM

Jelen szerződés során bármely félnek lehetősége van véleményeltérésével, panaszával az Online Vitarendezési Platformhoz fordulni.

Ez a platform az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU számú, a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelete alapján jött létre annak érdekében, hogy az online kereskedelemben résztvevő felek az esetlegesen felmerülő jogvitáikat gyorsan és hatékonyan rendezhessék függetlenül attól, hogy az ügy rendezésében például a távolság meggátolná őket. Az ezen a felületen keresztül indított ügyekben Magyarországon élő vagy működő résztvevő esetében a vitarendező testület a Békéltető Testület. Az Online Vitarendezési Platform az alábbi linkre kattintva érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

A honlapot az Európai Bizottság működteti, az oldalon egy regisztrációt követően kezdeményezhetnek ügyrendezést azok a vásárlók, akik úgy ítélik meg, hogy problémájukat a kereskedő nem rendezte megfelelően. Az Online Vitarendezési Platformhoz a kereskedő is fordulhat, amennyiben jogvitába keveredik a vásárlóval, és vitás ügyüket nem tudják rendezni.

Az Online Vitarendezési Platform működéséről részletesen is olvashatsz a következő weboldalon:

http://www.bekeltet.hu/1-Hirek/296-Online-vitarendezes-ingyen-gyorsan-egyszeruen-gyakori-kerdesek-es-valaszok

Bízunk benne, hogy elégedett vásárlóként örömödet leled a megrendelt termékeinkben.

A miniváros.hu csapata

MELLÉKLETEK

Melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Horváth Ferenc EV. 1173 Budapest, Ferihegyi út 101.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Termék(ek) megnevezése:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k)/megrendelő(k) neve:

A fogyasztó(k)/megrendelő(k) címe:

A fogyasztó(k)/megrendelő(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő…. * , de legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szanté Bt, mint jelen weboldal Szolgáltatója nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.